Hem > Uncategorized > Mitt första inlägg i en blogg, någonsin…

Mitt första inlägg i en blogg, någonsin…

Varför ha en blogg? Det har jag aldrig riktigt fattat.

Det finns ju hemsidor, vad är skillnaden?

Men, motvilligt har man ju kikat på kompisars, partikollegors och framför allt; politiska motståndares bloggar, och förstått att : Varför inte?

Den här bloggen kommer bli mina tankar och funderingar om mitt liv ur alla tänkbara vinklar, min familj och min fritid, men framför allt, om politik.

När det kommer till politik, startar jag nu bloggen när man sitter med huvudet i ”lejongapet”.

Jimmie privat är i skrivande stund arbetslös, utan inkomst, och med ett allt falnande hopp om att det kommer ordna sig innan familjen går i konkurs. Ingen trevlig känsla kan jag intyga.

Politikern Jimmie har aldrig haft så mycket att göra däremot. Tillräckligt för att vilja tala om för arbetsförmedlingen att jag helt enkelt inte har tid att vara arbetslös. Redan nu eskalerar aktiviteterna i partiet för att få fason på distriktet inför valet 2010

Jag känner att det är mycket jag vill få sagt, och mycket att ”komma ikapp” med, så det kommer nog bli många frekventa inlägg här till att börja med.

Har ingen tro på att någon faktiskt skulle följa bloggen med intresse -för JAG följer ingen annan blogg- men det visar sig väl. Om inte annat kommer väl någon reporter eller journalist göra anteckningar från bloggen, för att förlöjliga mig närmare valet.

Innan någon kommer med påpekande att jag missat en bokstav eller ett mellanslag någonstans, måste jag ju tala om att det är precis så den här datorn uppför sig när den blir varm; den hoppar över mina tangentslag i tid och otid.

Nä, nu skall jag iväg till arbetsförmedlingen. To be continued…

Kategorier:Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

