Hem > Dagbok, Funderingar > Hemsidor

Hemsidor

Sverigedemokraterna har övergått från mer traditionella lokala hemsidor, till en ”blogg”-plattform. Själv har jag suttit i timmar nu och försökt förstå mig på detta byte, och denna nya sida jag nu skall administrera, och kan inte för mitt liv förstå vad detta skulle vara nödvändigt för. Det är svårjobbat, stelt, och utan visuellt inbjudande layout. 

Har dessutom blivit kontaktad av flera andra lokala företrädare för att hjälpa dom förstå hur man skall göra och varför det var nödvändigt att byta, och inte kunnat ge dom de svar jag velat bidra med. Nä, underkänt helt enkelt.

Tror tyvärr detta kommer ge motsatt effekt och generera fler lokalt hemsnickrade hemsidor istället, vilket ju inte är tanken förstås. Hemsidorna är nu uppbyggda med en plattform de allra flesta är främmande med, och vänder sig först och främst till bloggande ungdomar tycker jag. Partiet har en hög medelålder, och det kommer ta lång tid innan man vant sig vid detta. Man bytte till en homogen hemsideplattform för ett par år sedan för att komma ifrån lokala hemsidor med varierande innehåll och utseende, men jag tror alltså att detta byte nu kommer locka fler att göra egna hemsidor igen. Synd, men jag förstår dem helt och hållet. Bedöm själva: http://lerum.sverigedemokraterna.se

Det här får väl helt enkelt klassas som lite ”intern kritik” då antar jag, men jag kostar på mig att vara ärlig i min blogg bara. Det känns bäst så, och alltid retar det någon…

Kategorier:Dagbok, Funderingar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

