Hem > Dagbok, Politik > 8 dec

8 dec

Gårdagen var en förlorad dag, med huvudvärk och trötthet efter helgens bravader, så den lägger vi där hän.

Har idag varit på ett möte med ”startkraft” -en konsultfirma som hjälper sparkade volvoarbetare med ”coachning”. Har träffat en ”coach” där vid fyra tillfällen nu, utan att jag fått en tillstymmelse till hjälp. Vilka onödiga pengar!

Detta är en tjänst vi volvoarbetare har genom vårt medlemskap i ifmetall, som skall uppgå till ett värde av ca 17.000 kronor om jag inte minns fel. Rätt ner i fickan på konsulterna på startkraft. Stoppa dom i bröstfickan på oss sparkade istället som återbäring på alla pengar man sponsrat sossarna med, så kanske man kunde använt dom till något nyttigt istället -som att överleva två månader till exempel…! Snacka om att kasta pärlor åt svin.

Efter det en sväng till arbetsförmedlingen tog jag en ”gubbavila” en stund, innan det var dags för ett seminarie i Lerums kommunhus om solenergi. Jätteintressant! Visserligen talade dom redan till en redan frälst, men mer information är aldrig fel. Hade jag haft råd, så hade jag installerat solpaneler på huset direkt! Jag är övertygad om att det är här framtiden finns ur miljösynpunkt.

Lite godis på vägen hem, samtidigt som jag hämtade vår lilla scout på hennes möte, så bar det hem till soffan för lite mys med mina tjejer.  (Ja ja, med datorn i knät såklart…)

Kategorier:Dagbok, Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

