Hem > Dagbok, Politik > 15 dec

15 dec

Idag var en dag i avkopplingens tecken, och det var skönt.

Fick åkt in en sväng till stan idag för att träffa en kille jag ”övervakar” åt frivården, så jag fick ju ändan ur vagnen och gjort mig iordning till slut och hoppat ur morgonrocken. Annars hade det väl blivit en ”pyjamasdag” av det hela.

På väg hem från stan fick jag passat på att svänga inom min mormor som gladeligen bjöd på en kopp kaffe till sin ”lille pojk”, och det gjorde båda henne och mig glad. Man hälsar inte på sina gamla tillräckligt ofta tror jag -för man är för bekväm. Men en dag står man där utan dom, och ångrar att man inte gett dem tillräckligt med anledningar att bjuda på kaffe, så…

Fick även tagit mig i kragen idag och planerat in massa möten i min nya kalender jag köpte igår, så min arbetslöshet till trots är jag inte på något sätt sysslolös -bara inkomstlös. Men tills konjukturen vänder och jobben kommer tillbaka, så får jag väl passa på att lägga mer tid på partiet, nu när det dessutom snart är årsmöten på löpande band, som följs av valrörelserna som drar igång i vår.

Och det går bra för partiet nu! Både medlemsmässigt och organisatoriskt. Jättekul! Dessutom bjuds det då och då på en slant i mötesarvoden och milersättningar, så politiken är det enda jag lever på, även om det knappt skulle kunna finansiera en sommarstuga…

Kategorier:Dagbok, Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

