Hem > Dagbok > Vit Jul?

Vit Jul?

Skall det då för första gången på flera år bli en vit jul? JAG hoppas på det i alla fall, både för barnen, men även för min egen skull. Jag älskar snö, och då helst när det är soligt och ett par minusgrader. Denna vintern ser vi inte ut att kunna ta oss råd att åka skidor, så en vit vinter hemma istället tackar jag så mycket för!

På facebook har man följt sina vänners ”statusar” från norr till söder i Sverige, och konstaterat att det måste vara snö i precis hela Sverige -utom just här i Göteborgsregionen. Nu faller snön långsamt och med stora flingor utanför fönstret. Vackert!

Klockan är 11:14 på måndag morgon, den 21 december, och jag tror vi i Floda måste vara de sista i landet att få snö. Nu är ordningen återställd, och världen är vit även här!

Svårt att sitta och fundera ut vad för något jag retat mig på eller något att klaga på, när man så lyriskt ser årets första snö falla -dagarna före julafton. Man vill ju gärna skriva om lite kontroversiella grejer som man vet att ni läsare vill läsa om, men kommer inte på något. Detta får istället bli en hyllning till vårt nordiska klimat, vintern -och då snön!

God Jul!

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

