Hem > Dagbok > Beach 2010

Beach 2010

Då har frugan och jag börjat våra nya friskare liv, med ett träningskort på gymmet hemmavid.  Träningsvärken gör sig påmind, och vittnar om att man hade muskler man inte visste om.

Miljön i gymmet är på inget sätt främmande för mig. Jag var en ”träningsnarkoman” i mina tonår, och såg ut därefter. (Svårt att tro när man ser sig i spegeln idag) Min karriär som muskelbyggare tog dock slut när jag inte längre kunde hålla vikterna för att händerna och fingrarna värkte för mycket. Men efter att idag fått diagnosen ”artros” och ”Bechterew’s” kan jag nu träna igen på sjukdomens villkor och i rent rehabsyfte. Naturligtvis finns ju alltid bilden av mig själv med ”tvättbräda” och ”diskomuskler” kvar på näthinnan, och dit kan jag nog inte längre nå -men målet med träningen denna gången måste vara att komma i form för att kunna arbeta igen, och inte låta värken och tröttheten ta över mitt liv.

Som volvoarbetare hade jag sjukgymnastik varje vecka, med möjlighet till massage också om jag ville -bekostat av volvo, och på betald arbetstid- men detta har vi såklart inte råd med längre. Vi fick ”förhandlat ner” priset på träningskortet, och kan nu i alla fall träna styrketräning.

De av er som har ett hum om reumatism vet hur bra varma bad och simning är, men det finns inget seriöst utbud av det i Lerum. Det är ju vattenpalatset då, om man vill brottas med barn som hoppar omkring i vattnet, åker rutchkana och stojar, och det går ju såklart inte. En motionsbassäng i Stenkullen hade varit modellen…

Men tillsvidare får jag träna på gymmet, minnas mina ungdoms dagar, och hoppas på en okej kropp och ett jobb till sommaren.

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

