Hem > Dagbok > Distriktsordförande?

Distriktsordförande?

På mötet igår med valberedningen beslutade de sig för att mitt namn kommer vara det namn valberedningen lägger fram i sitt förslag som styrelsens ordförande i distriktet. Jag kan inget annat än att glädjas åt att man nu fått det förtroendet av valberedningen att axla det ansvaret -och under ett valår dessutom! Kommer medlemmarna rösta på det förslaget, och välja mig som sin ordförande, innebär det också att jag kommer närvara på partistyrelsemötena som adjungerad, vilket rollen som distriktsordförande medför.

Jag satt ett år som suppleant i partistyrelsen, och dessvärre kostade en hel del tid och pengar i att resa land och riket runt till dessa möten. Pengar är ju inget jag simmar omkring i överflöd av längre, men detta året får bli en ständig kompromiss mellan partiarbetet under valåret och valkampanjen, familjen (och den knakande ekonomin) och mina förpliktelser gentemot arbetsförmedlingen -som ju inte skall ges chansen att rapportera till A-kassan att de vill sänka min ersättning på grund av för få sökta arbeten. Detta kommer bli tufft!

Jag kommer få bygga mig ett riktigt kontor för att kunna hålla isär på kommunens och distriktets handlingar och papper i så fall. Det kommer bli mer ”jobba hemifrån” och mindre slappa i soffan. Samtidigt kommer mitt namn figurera i fler sammanhang i partiet, och kanske kommer man få det ”break” man väntat på i alla år. Förutsatt att folk kommer vara nöjda med mig under året förstås. Mycket hänger ju på ett bra valresultat. Det väcker ju positiva tankar och framtidstro.

Distriktet ”Väst” har ju historiskt varit ett trögt distrikt, men vi får hoppas att det vänder och blir en av partiets solskenshistorier efter årsmötena 2011. Jag kommer i alla fall försöka så gott jag kan, oavsett ordförandeskap eller inte. Vi är redan på god väg!

Nä, nu bär det av till gymmet för lite föryngring och kanske få lite sol på kinden, och ikväll är det styrelsemöte med västdistritet. Busy busy…

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

