Hem > Dagbok, Funderingar > Trög start

Trög start

Idag har kroppen vaknat väldigt långsamt. Man känner sig redan som åttio. Nu har jag ju visserligen börjat styrekträna igen, så det kanske ger sig så småningom? Kan inte förstå hur jag skulle orka med ett fysiskt krävande jobb igen just nu. Det här reumatiska är inget att rekommendera, det känns som ”bäst före-datumet” har gått ut…

Så idag har jag suttit vid köksbordet med datorn och slipat lite på årsmöteshandlingarna så långt. Det är ju snart årsmöte för både kommunföreningen som distriktet, och jag är ju involverad i de båda. Dessutom har vi ju det angenäma merarbetet ett valår ger; det skall ju planeras för listorna också. I Lerum kommer vi detta val ha fler namn än tidigare. Som det ser ut just nu är vi åtta namn på kommunlistan, men det kan ju ändra sig lite fortfarande. Kommer presentera listan här när den är spikad.

Även styrelsen i Lerum ser ut att utökas igen. Trots att jag mest arbetar utåt åt distriktet, så ansluter sig fler i kommunen också, så arbetet med Lerums kommun skall inte får komma i skymundan detta året! Jag tror på Lerum, och den potential vi har i partiet i kommunen. Som grädde på moset känns det som Lerum håller på att bli en ”spindel i Västra-götalands-nätet” i partiet, med både en SDU-distriktsordförande, och nu också en nominerad ordförande till SD Väst -båda från Lerum. Det känns väldigt roligt!

Kvällen bjuder på ett möte med ”regionfullmäktigegruppen”. Där sitter vi och tar fram valmanifestet och listan till regionvalsedeln. Där finns det snarare fler namn än vi trott på denna gång. Partiet har fått ett ordentligt uppsving skall ni veta, och det känns som man inte räcker till längre, och att vi måste bli fler i styrelser och grupper, och vi (jag) måste bli duktigare på att delegera ansvar och uppgifter till alla de andra som vill hjälpa till. Man kan inte göra allt själv, även om de då oftast blir som man vill. Till den som tvivlar på våra framgångar och vår framfart, och kanske vill tro att det bara är en medial bluff: Ta då över mina uppgifter en månad och se själv…

Kategorier:Dagbok, Funderingar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

