Hem > Dagbok > landstingsfullmäktigelistan

landstingsfullmäktigelistan

Satt ju i möte med ”regionfullmäktigegruppen” i Lerum igår eftermiddag/kväll och diskuterade landsting och region med presidierna i de fyra olika distrikten vi har i Västra Götaland. Undertecknad fungerar ju som ordförande på dessa träffar, och det ser jag  ju som en ära förstås.

Vi kom dock inte fram till så hemskt mycket egentligen, men vi sår ju de frön som kommer bli vårt valmanifest i regionen, och det kommande politiska programmet och målsättningarna. Det är ju för oss väldigt vida och omfattande ämnen som skall behandlas, och ingen av oss har ju erfarenhet av regionarbete tidigare. Däremot är jag övertygad om att vi kommer fylla den kostymen också.

Vad listorna till regionfullmäktige anbelangar så är de förslagen inte helt klara än, och det återstår fortfarande arbete med att flytta omkring de namn vi fått in, och några infomöten för att få fler. Däremot har listorna till kommunerna börjat ordna upp sig, och där finns fler namn än man vågat hoppas på nu.

Men så till dagens begivenheter: Skall ju upp och styrketräna igen när vi kommit igång, men jag har redan varit en helt onödig sväng till Lerum och arbetsförmedlingen. Åkte i ogjort ärende så att säga; De hade kallat mig, bytt tid och dag -men GLÖMT att meddela det. Så där satt jag i 20 minuter i onödan, tidigt på morgonen, och slösade 2 mil bensin på köpet. Men vad gör det, jag är väl kapitalist? -Har ju fått hela 492 kr i A-kassa på sex månaders arbetslöshet än så länge! Det borde man ju kunna dra sig tillbaka och pensionera sig på?

Vad resten av dagen bjuder på får jag återkomma till, om det är något av intresse som händer…

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

