Hem > Dagbok, Funderingar, Politik > Ny distriktsordförande

Ny distriktsordförande

Igår blev jag då vald som ny distriktsordförande i distriktet, och det är ”stort” för mig, och min ”personliga utveckling” i partiet.

För er som inte är invigda i partiet betyder det såklart ingenting, och många av mina vänner är ju inte Sverigedemokrater, och förstår ju således inte vad jag är så glad för…

I partiet har vi ju såklart inga ”medarbetarsamtal” som man har i företag, där man har en handlingsplan för den personliga utvecklingen i företaget. Här får ju hoppas på medlemmarnas godtycke och stiga i graderna på demokratisk väg. Men för att bli nominerad och föreslagen till nya ansvarsuppgifter skall man hålla sig väl med de ”uppåt” också, och dom nyckelpersoner som har lite inflytande över vilka DOM vill ha med sig i ”toppen”. Just den biten har jag kanske inte jobbat på, men det gick ju bra i helgen ändå, och tog ju ett steg framåt…)

Ett jättetack till er som trotsade snön och kom på mötet, och gav mig förtroendet att leda er i fördärvet…

Hur som helst så måste jag får byggt ut mitt ”kontor” nu om jag skall kunna hålla isär alla papper, pärmar och grejer. Det kommer ju krävas att jag kavlar upp ärmarna och få lite ”ordning på torpet” om jag skall kunna hålla bollarna i luften så att säga. Jag hoppas styrelsen ger mig en period så här i början att komma in i saker och ting, och att leva mig in i rollen som det så vackert heter.

Jag skall ju hålla isär arbetet med kommunföreningen och kommunfullmäktige, distriktsstyrelsen och översynen av kommunerna i distriktet, den nyetablerade ”regionfullmäktigegruppen” där jag ju sitter som sammankallande och mötesordförande, Göteborgs stiftfullmäktige -och den grupp av intresserade som jag skall starta upp, och slutligen nu också rollen som adjungerad till partistyrelsemötena på riksnivå som ordförandeskapet i distriktet gav mig.

Just nu när jag sitter med detta inlägg så här dagen efter, så har jag förstås lite idéer och funderingar, men det gäller ju att ”skynda långsamt” så att man inte blir för ivrig och glömmer något eller någon på perrongen.

Jag tackar och bockar för de härliga människor jag har med mig på tåget som alla hjälps åt att dra åt samma håll, och slipper få mig att känna mig ”ensam” som man ofta kunde känna det i partiet förr!

Styrelsen skall ju jobba som EN enhet tycker jag, och jag vill inte skapa en styrelse som står och faller på en eller två ”eldsjälar” -inte nu under ett valår i alla fall. Sedan efter valet vet man ju av erfarenhet att folk tacklar av, och behöver lite ”semester” från partiarbetet. Och det lär säkert jag också behöva efter valet. Men vi är inte där än, och nu har vi sju hektiska månader framför oss…

Kategorier:Dagbok, Funderingar, Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

