Hem > Funderingar, Politik > Jakt

Jakt

Jag är en kille som helt tar avstånd från jakt, och den åsikten går hand i hand med mitt liv som vegetarian.

För bara några veckor sedan kunde vi läsa om vargjakten som helt slog nya rekord, när man i alla år fått lära sig från barnsben att vargen är fridlyst, och att vi skall vara rädda om de vi har -till att man i år helt tycks försöka utrota vargstammen.

Jag kan inte se på det som annat än ”lustjakt”, och man tycks vilja skapa en vargstam i Sverige byggd på inavel och de problem det medför när det inte finns tillräckligt många vargar för att tillföra ”nytt blod” till familjerna.

Idag, läser man att man öppnar upp för ett försök att knäcka stammen med lo i Sverige också. Vi har knappt 1500 lokatter i landet, men man vill så gärna göra sig av med ett större antal katter att man till-och-med går ut med skottpengar på djuren. 209 av dessa vill man hänga upp på väggen. 5000 kr per katt skall jägarna belönas med för att knoppa av vår unika och vackra katt…

Två ord från en jaktmotståndare: Fy fan!

Hur många jägare har vi i Sverige? Det är väl inte så att stammen jägare breder ut sig och sprider död i skogarna i allt större takt…?

Jägare är en karriär jag inte kommer ge mig in på, och min åsikt om jakt får ni tycka vad ni vill om…

Kategorier:Funderingar, Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

