Hem > Funderingar, Politik > Herr Stranne och valsedlarna

Herr Stranne och valsedlarna

Nu har man från riksorganisationen gått ut med ett pressmeddelande om valberedningens förslag till riksdagens valsedel.

Där återfinns jag på plats 32, och det kan man analysera som man vill. I valet 2006 hade jag placering 36, så ur den aspekten så har jag tagit ett par steg uppåt. Och då partiet vuxit enormt, och så många fler lämpliga -och mindre lämpliga- namn tävlar i den prestigefyllda tävlingen om en plats på valsedeln, så får jag vara glad att jag alls finns med på valsedeln i år.

Vad vill jag?

Jag hade naturligtvis hoppats på en valbar plats. Plats 22 hade varit en stor ära! Då hade jag känt att jag verkligen var ett namn och en lagspelare man litat på -i gruppen som skall ta plats i riksdagen för första gången i partiets historia. Men vad jag vill är ju inte viktigt i sammanhanget, då det är partiets bästa som förhoppningsvis står i främsta rummet. Hur resonemanget och tongångarna gått i valberedningen vet jag inte, men jag vet ju med mig att jag inte är ”tjenis” eller ”kompis” med alla de nya yngre förmågorna i partiet (eller det ”styrande” gänget) som ju företrädesvis bor i södra Sverige, så får jag vara mer än nöjd med plats 32, och det är jag också.

Hade jag verkar i partiet på riksplanet så hade jag  ju varit ett mer bekant namn även bland de nya i partiet -de unga, nya och på vissa håll inflytelserika killar och tjejer, som säkert är med i processen att nominera kandidater de vill se på listan, men som aldrig hört talas om mig. Vi är ju inte så stora i västra Sverige som i södra…

Men jag kommer ju vara en representant för partiet i väst i alla fall, med mandat i Lerum -och säkert regionen också. Det kommer jag vara jättenöjd med, och bara där har jag tillräckligt många möten att gå på för att få mitt lystmäte tillgodosett.

Visar det sig att jag mot förmodan blir en riksdagsledamot (i händelse av många personkryss eller avhopp) så skall jag naturligtvis göra mitt bästa för att nå upp till alla förväntningar man kommer ha på mig.

Hur som helst kommer jag ha stora förhoppningar på ett bra valresultat på alla nivåer runt om i hela landet, och en övertygelse om att vi kommer få det genombrott vi väntat på -som vänsterkanten kommer sätta i halsen över…

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrelease/view/foerslag-till-sverigedemokratisk-riksdagslista-presenterat-383677

Kategorier:Funderingar, Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

