Hem > Dagbok, Politik > Kommunfullmäktige 18/3

Kommunfullmäktige 18/3

Som förutspått skulle man göra sig lustig över den interpellation jag skrev angående pensioner, som senare visade sig innehålla faktafel.

Hugget kom från Inge Magnusson (s) som inte brukar vara uppe i talarstolen allt för ofta, som påpekade att jag var ”populistisk”. Men då gick den helt hand i hand med vår partilinje, hade den ju inget med populism att göra.

Inga-Britt Johansson (s) var uppe och snäste till att ”…sådana här interpellationer vill jag inte se i Lerums kommunfullmäktige…”, och både hon och Henrik Ripa (m) påpekade att jag borde frågat tjänstemännen först för att ta reda på fakta innan jag besvärar dem med mina interpellationer. På det svarade jag två gånger att jag HADE frågat ”sektor individ och familjeomsorg” om detta för att få informationen verifierad men inte fått svar. På det fick jag såklart ingen ursäkt, men ”debatten” slutade där.

Resten av mötet var ömsom intressant ömsom långtråkig som vanligt, och detta med politik och kommunfullmäktige tycker jag är jättekul! En önskan finns ju att kunna leva med politiken på heltid, men den drömmen tror jag inte blir sann på många år…

I Roberts frånvaro gästades mötet av fyra andra sverigedemokrater, och det kändes både roligt och betryggande att vi nu vuxit till oss i Lerum, och att vi med all sannolikhet kommer platsa oss i kommunfullmäktige med en handfull människor efter valet.

Vårt mål är fyra mandat, och det är ingen omöjlighet!

Kategorier:Dagbok, Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

