Hem > Dagbok > Dagbok 23/3 part 2

Dagbok 23/3 part 2

Efter att ha kommit hem efter gymmet och kollat mina mail, bar det av till Göteborg för att ta ett snack med en kille i min egenskap av lekmannaövervakare. På väg därifrån fick jag ett telefonsamtal av en partikamrat som bad mig kika över till deras möte i Lerum, och kanske kunde bidra med lite visdom.

Skulle hämta ut ett paket som denne skulle ha på posten på vägen hem, så jag tyckte det kunde vara en bra idé att gå på mötet, så kunde jag ju samtidigt lämna över paketet. Detta gjordes med en lånad bil, och jag ville egentligen inte köra mer än nödvändigt.

Jag stormade in på mötet i ”ledig klädsel” och möttes av svt med kamera och mikrofonkille. Det var jag ju inte beredd på. Hade jag vetat det hade jag ju åtminstone haft en skjorta på mig, det hade känts bättre. Paketet levererades, och mötet började.

William Petzäll höll låda om SDU’s satsningar inför valet och organisatoriska frågor. Han hade timmen innan blivit inbjuden att medverka i svt’s ”debatt” på tv 2 och hade en tid att passa. För att lugna ner hans stressade person erbjöd jag mig att köra honom till Göteborg, och det tackade han för. Han bröt upp mitt i mötet, och vi reste oss för att gå, då kameramannen packade ihop för att följa med, och lämnade mikrofonkillen kvar på mötet för att spela in resten av sammanträdet.

Där satt vi sedan tio minuter senare, i en lånad skräpig bil, med en kameraman från svt, och en stor kamera i baksätet som filmade vår färd och spelade in vårt samtal under vägen. Skall tilläggas att jag faktiskt höll på att bli påkörd två gånger på vägen in, och vi skojade alla tre om att det faktiskt hade hamnat på film om så vore fallet, så det hade varit svårt för dem att komma med bortförklaringar när en kameraman från tv sitter i bilen och filmar samtidigt.

Jag fick lämnat av dem i Göteborg som planerat, och köpte med mig pizza till mig själv och mina barn på vägen hem. Jag hade bara hunnit med frukost, så jag var hungrig!

Efter pizzan var det lagom att slå över till tv2 och titta på William igen, fast på tv istället. Som vanligt väljer man att låta vänstern prata ostört, men låter William bli avbruten ideligen utan tillrättavisning av programledaren.

Det fick avsluta en händelserik dag…

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

