Hem > Politik > Röstfiske

Röstfiske

Nu var det några dagar sedan jag postade ett inlägg, men det är för att jag helt enkelt haft tankarna på annat håll, och haft för mycket annat att göra.

I lördags exempel skrev jag högskoleprovet, och trött och hungrig som man är tidigt på en lördagsmorgon, möttes man i dörren av två tjusiga tjejer som delade ut frukostpaket till deltagarna. Trevligt tänkte jag. Men; det stod ”Moderaterna” på klistermärkena på påsarna såg man när man höll på att rycka åt sig en påse. Det fick alltså vara.

Under provets gång satt folk och prasslade med sina moderatpåsar, och jag kunde inte annat än beundra moderaterna i Lerum för sin varumärkesplacering. Vad hade de sagt om vi stått där redo med frukostpaket på morgonen när de kommit? Finns det ”högskoleprovsskrivningslokalfrukostpaketsutdelningsrättigheter” att ansöka om? Knappast va? -Och då kommer nästa högskoleprov gå av stapeln i sommar månaden innan valet om jag inte räknat fel. Man kan tänka sig att Moderaterna inte kommer bli de enda partierna som söker morgontrötta högskoleskrivande kommuninvånares gunst.

Moderaterna sådde ett frö hos de andra partierna nu antar jag, och satte ribban för hur långt man skall gå för att få ut sitt namn till intet ont anande människor. Det är bara att hänga på ”trenden”…!

Tack för tipset, Lerumsmoderater. Vi syns kanske vid en högskoleprovsskrivningslokal nära dig nästa gång…

Kategorier:Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

