Hem > Dagbok, Politik > Brev till rektor, del 2

Brev till rektor, del 2

Har nu tillsammans med rektorsområdets alla tre rektorer, och den lärare som skulle ge sin förklaring och ursäkt haft ett snabbinkallat möte här på förmiddagen redan.

Två av de tre rektorerna hade sett det inträffade som allvarligt, och ville inte se att jag gick därifrån i vredesmod eller med en inställning om att ”gå vidare” med det inträffade. Den tredje rektorn hade en ”bortskojande” inställning till mig på mötet, och ville nog inte helst ha samtalet alls.

Läraren redogjorde lugnt och sansat på vad hon säger sig ha sagt, och vad hela klassen pratat om under lektionen innan, och jag måste säga att både rektorerna och läraren tog mitt brev och mina ord på allvar. Rektorerna ville under ett par tillfällen veta om de ord och ursäkt läraren kom med under samtalets gång var tillfredsställande, eller om jag reagerade ”starkt” på hennes ord.

En eloge till skolan för att ta detta på allvar, och de visade med största tydlighet att de inte låter detta gå omärkt förbi om det skulle hända igen, och att de inte på något sätt tolererar att deras lärare lägger egna värderingar i sin undervisning eller roll som lärare!

Skulle jag som pappa eller politiker känna att jag behöver reagera igen, så skulle jag minsann lyfta luren och ringa till skolan direkt.

Saken är utredd. Bra rektorer, bra lärare.

Kategorier:Dagbok, Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

