Hem > Dagbok > Dagbok 26/4

Dagbok 26/4

Gick upp i okristlig tid idag för att göra min första dag på Volvo på 10 månader.

Fick en lugn start på dagen med kläduthämtning och ett fasligt hejande på flera gamla välbekanta ansikten. Väl på golvet iförd ”blåstället” blev jag varse att jag skulle jobba på den (förmodligen) tråkigaste avdelningen, med dålig ergonomi. Även tempot var ett helt annat än jag var van vid från tidigare nio år i bygget. En kedja i golvet gjorde den statiska stressen direkt påtaglig. Ryggen förstår jag kommer gå av på mitten om ett par veckor, och jag har väldigt svårt att se mig själv jobba vidare på volvo på den avdelningen i ett halvår.

Att gnälla på att fått jobb inser jag kan tyckas vara otacksamt, men med min dåliga rygg kommer detta gå ut över mitt humör, mina hobbyer, politiken och slutligen också… …familjen.

-Och jag som skulle fått en utbildning på att köra buss. Något som jag jobbat för i  över ett halvår för att få. Det känns inte seriöst att på bloggen skriva in en ”smiley”, men skulle jag göra det nu, så skulle det bli en uppgiven gubbe.

Väl hemma hann jag bara bära ut datorn till köket, då det var dags för ett styrelsemöte för oss i Lerum tio minuter efter jag kommit hem. Mat fick vänta, och frugan ställde fram fika istället. Medlemsmötet och styrelsemötet tog sammantaget två och en halv timma, och när det var slut infann sig känsla: ”var tog dagen vägen”…?

Hur i hela friden skall jag få tiden att räcka till, till allt jag behöver göra? Det som får stryka på foten blir ju partiarbetet, då familjens försörjning måste gå först såklart. Det ideella arbetet med politik får delegeras istället. Skall tilläggas att det nya jobbet, med det nya arbetstempot inte ens tillåter telefonsamtal. Hur tusan skall det gå, när valet närmar sig, och telefonen kommer ringa stup i kvarten? Medlemmar, kommunföreningar, journalister, riksorganisation mm? Nä, telefonen får stanna hemma. Det funkar inte att ens ha den med i fickan på jobbet märkte jag. Det här var det sämsta som kunde hända i partiarbetesyfte.

Med andra ord: Ring mig bara kvällstid, när jag inte är myser med min familj, är övervakare eller tar igen förlorad sömn, eller ligger med ryggskott…

De av er som är mina politiska ”motståndare” tycker såklart detta är jätteroligt, men de av er som är mina partikamrater hoppas jag tycker detta är lika dumt som jag tycker…

Ett inlägg från en bitter och uppgiven distrikt- och lokalföreningsordförande, med mandat i kommunfullmäktige och stiftfullmäktige

Kategorier:Dagbok
  1. 27 april 2010 kl. 16:18

    Lider med dig, it’s a dirty job, but someone got to do it…

  2. 28 april 2010 kl. 17:33

    Jepp. -And so do you…
    =)

  3. 04 maj 2010 kl. 14:32

    jag ska ju bara stanna i 6 veckor till 😀

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

