Hem > Dagbok > ”Hänt i veckan”

”Hänt i veckan”

Denna veckan har så långt varit helt ”crazy”!

I måndags började jag ju som bekant jobba på volvo igen, och efter den arbetsdagen fick jag ju skynda mig hem för att ställa i ordning för ett medlemsmöte och styrelsemöte med föreningen i Lerum. Klara vid nio-tiden.

I tisdags fick jag sluta en timme tidigare på jobbet för att skynda mig hem, äta och duscha, och åka till kommunfullmäktige. Det mötet var det längsta hittills under mina tre år i KF, och ajournerades klockan 23, då flera punkter på dagordningen fick bordläggas till nästa gång. Väl hemma gick jag och lade mig efter en smörgås.

Igår, onsdag, fick jag slängt ihop handlingar till mitt styrelsemöte med västra distriktet, som denna gången hölls i Alingsås. En lång diskussion om distriktets ekonomi gjorde mötet lätt löjeväckande och tröttsamt. Men efter två timmars debatt visade sig allt handla om en missuppfattning och kanske lite intrigerande av ett par ”skeptiska” personer. Mötet avslutades i vänlig ton, och var inte klart förrän klockan 21. Efter detta hade jag inte några krafter kvar, med tanke på veckan så långt.

Och idag då: Jobbardagen var precis som ordet antyder; jobbigt! Den avdelning jag fått anställning på utför jobb i så obekväma ställningar att jag kommer få rygg- axel-och ”fingerproblem”.Min rygg hör helt enkelt inte hemma på flödet som det heter. Fick även sluta tidigare idag för att hinna till ett möte med valberedningen i Lerum, och de diskussioner vi skall ha med arbetet att besätta vallokalerna på valdagen. Detta visade sig behöva bordläggas fyra veckor, och det mötet var det snabbaste någonsin. Mycket strul på eftermiddagen för ingenting alltså. (Men ersättning för förlorad arbetsinkomst får jag ju ändå…) Nu då -i skrivande stund- ser jag för första gången denna vecka fram emot att få spendera några timmar med min familj.

Over and out.

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

