Hem > Funderingar > Blogg vs Facebook

Blogg vs Facebook

Att blogga är periodvis kul. Åtminstone när man har något att säga.

Det blir personligt, och folk lär känna ens person, och skapa en uppfattning om människan, vars blogg man följer upp då och då. I mitt fall skapade jag ju denna blogg för att mina väljare skall veta vem det har röstat på, och vem de förhoppningsvis SKALL rösta på i september

”Mina åsikter” här ovanför gör ju klart vad jag står i de stora frågorna som ligger mig varmast om hjärtat, men de löpande inläggen synliggör ju min person, så du som läser även lär känna mig lite.

MEN;

Varför en blogg när det finns Facebook? Facebook fyller nästan samma funktion, och är ett mycket trevligare verktyg att nå ut med sina åsikter, händelser och den sociala kontakten, som det sociala medie det är. Där uppdateras man i mycket snabbare takt om händelserna i sin vänner och kontakters liv och förehavanden. Som politiker är detta viktigt, och är man inte en Facebook-användare, så är man hopplöst ”ute” som politiker. Åtminstone i sina egna led.

Du som följer min blogg ibland: Skicka en vänförfrågan på Facebook vettja…

Kategorier:Funderingar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

