Hem > Funderingar > lite anonym

lite anonym

Pratade med en vän idag, som undrade hur det gick för mig på min nya avdelning på volvo som jag nyss börjat på, då jag nyligen fått tillbaka jobbet. I det samtalet hade vi precis avhandlat lite politik, så i det spåret spann jag förstås vidare på, och menade på att jag under dessa veckor jag nu jobbat där, är det ingen som pratat politik med mig. Ingen tycks veta vem jag ”är”, och det är ganska skönt faktiskt.

Som företrädare och kandidat för partiet borde jag kanske ta varje tillfälle i akt att starta diskussioner och debatter på jobbet, men efter nio år på volvo kan det bli ”för mycket” ibland. Jag får mitt lystmäte av politik i soffan med datorn i knät ändå, och av mina vänner och bekanta vi umgås med.

De sossar jag har på avdelningen vet såklart vem jag är, och vilket parti jag sitter på mandat för, så de pratat väldigt ogärna med mig generellt. Men jag känner inte att jag behöver prata med dom heller, så det finns en bra balans där.

Däremot finns det säkert många ”osäkra väljare” och lurade kritiker som skulle vara förtjänta av en liten diskussion, men jag bara orkar inte. Det är skönt att vara lite ”anonym” och bara koncentrera mig på jobbet -och diskutera livet, kärleken och vädret istället, utan att alltid snöa in på politik.

Tids nog kommer de upptäcka det ändå, när tidningar börjar skriva, och vårt valmaterial nått deras dörrar också…

Men till dess: Hakuna Matata…

Kategorier:Funderingar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

