Hem > Dagbok, Politik > Kommunfullmäktigemöte

Kommunfullmäktigemöte

Dagens kommunfullmäktigemöte startade klockan 09:00 idag, eftersom vi skulle debattera kommande budget. Det gjorde vi fram till klockan 12:00, då det var dags att ajournera sig för en lunch.

Jag föredrog våra åsikter som vi gemensamt kom fram till på medlemsmötet härom dagen, och fick av Folkpartiet en arrogant kommentar som uttryckte att vi Sverigedemokrater inte hade några visioner, eller vill ha ”strategiska investeringar”. Jag iddes inte ens replikera på det, för hans imbecilla kommentar gjorde mig bara ”trött”, och jag tror inte han fick stilpoäng för det av andra än sina egna.

Förhoppningsvis läser han detta istället, som får bli min ”replik”.

Alliansens budget antogs såklart, majoritet som de är (på gott och ont) Men vi stödde denna gången oppositionens förslag, med reservation för lite åsikter om den med. Vi fick ta ”det onda med det goda” kände vi.

Aron var med mig genom nästan hela mötet, och på slutet kikade Peter Martini in för att se hur det gick för mig. Kul. Nu känner man att man inte är ensam längre, utan att vi är ett kärngäng i Lerum som har en handfull seriösa kandidater som ser fram emot valet och att få ta plats i kommunfullmäktige som ledamot eller arvoderade ersättare. Synd och förbannad skam att inte Robert dyker upp på mötena längre, eller ens visar en tillstymmelse till engagemang att ens vilja komma de sista mötena innan valet.

Jag får sitta och skämmas för partiet på varje möte, då han inte ens kan understå sig att meddela förhinder innan mötet.

Läser du detta Robert: Dyk upp när det är möte, eller meddela att du åtminstone inte kommer är du snäll.

Maten vi fick var en ”billig” salladstallrik, och till det fick vi inte ens kaffe. -Och mötet varade i sju timmar! Inget kaffe på sju timmar gjorde folk på dåligt humör. Nästa gång kanske man skall ha med sig termos?

Hur som helst bandas alla möten nu för tiden, så den som är intresserad av vad som sägs, eller vill höra vilken len, charmig och förtrollande röst jag har, kan nu gå in på Lerums hemsida och lyssna…

Det var sista mötet innan semestern, och nästa gång vi träffas allihopa så är vi mitt uppe i valrörelsen…

http://www.lerum.se/Politik/Kommunfullmaktige/

Kategorier:Dagbok, Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

