Hem > Politik > Almedalen

Almedalen

Nu var det ett tag sedan jag skrev någonting här, och det kräver kanske sin förklaring.

Och den förklaringen blir att jag helt enkelt inte orkat sätta mig in i omvärldsbevakning de senaste två veckorna. Jobbet tar ”knäcken” på mig, och det nyhetsflöde jag tagit in är via ”Metro” på jobbet och Facebook.

Just nu ligger jag hemma och är sjuk, och då passar jag på…

Denna veckan är ju Almedalsveckan, och ett större antal sverigedemokrater är också på plats. Man tar tillfället i akt att dela ut flygblad, ha torgmöten, och skapa så stort utrymme det är möjligt i media. Någon egen dag på Almedalen får vi inte förrän nästa år, men de som är där rapporterar om att det är jätteroligt.

Samtidigt fyller det ju också den funktionen att man får tillfälle att träffa partikamrater från hela Sverige, och nästa år tänker jag inte gå miste om. Då skall jag också dit.

Dagens stora sd-rubrik blev ju biskopen Lennart Koskinen som inte tyckte att sd skulle ha rätt att ha torgmöte i nära anslutning till svenska kyrkans tält, varpå han helt sonika klev upp på sd’s lilla scen och ville ta en diskussion och blev visad ned, och Säpo fick förklara för honom att vi hade rätt att vara där och säga vårt. Vad skrev man om det? -Att han blev ”våldsamt” motad därifrån av sd. Hur man kan skriva något sådant utan att kolla upp det först är anmärkningsvärt. Naturligtvis har det inte ett dugg med sanningen att göra. Det hela filmades såklart, och så här var det:

Avgör själv, hur våldsamt bemött blev han?

Kategorier:Politik
  1. Inkognito
    06 juli 2010 kl. 21:53

    Det där va ju rena kramkalaset…

  2. 07 juli 2010 kl. 22:10

    Ja, knappast något att lipa för, men på ”Debatt” i svt sade han att Åkessons två hejdukar bar bort honom…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

