Hem > Politik > Valtider = valaffischmakeri

Valtider = valaffischmakeri

Nu drar det ihop sig känner man, när aktiviteterna hopar sig, och almanackan börjar bli allt mer fullklottrad fram till den 19 september.

En känsla av att man tar på sig för mycket och inte har tid för allt ger sig till känna. Ungefär som stressen man ibland kunde känna på jobbet, när man slappnat av en stund och inser att man får ”lägga på ett kol” om man skall hinna med tempot.

För egen del har jag en fot i distriktet och en i kommunen. Det är väl just kommunen och mina partikamrater här som hjälper mig klara av allt, och det är också här, i den egna kommunen, som valkampanjen bedrivs.

Vi är mitt uppe i att anta vårt valmanifest i Lerum. De blir ett omfattande sådant, som blir verklighet tack vare Aron Emilsson som tagit den bollen. Vi har en uppsjö paneldebatter och och presentationer att göra innan valet, och mitt uppe i semestern så tog vi oss också i kragen och skall göra valaffischer.

Till detta krävs det såklart bättre bilder än vad en kompaktkamera kan åstakomma, så det blev ett besök hos fotografen. Vi fokuserar på oss fyra toppnamn på den kommunala valsedeln, och jag blev riktigt nöjd med korten. Själva framtagandet av affischerna och tryckningen får vi tack och lov hjälp med, men för att åtminstone göra ett försök, så satt jag och knåpade lite med datorn, och lyckades med detta resultat. Inte proffsigt kanske, men det räcker väl för detta forum?

Kategorier:Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

