Hem > Funderingar > Dé é mycke’ nu…

Dé é mycke’ nu…

Så här en bit in på den sjätte veckan innan valet börjar schemat för dagarna fram till den 19 september bli allt mer fullklottrade. Inte gjorde det saken bättre att jag denna veckan nu också sitter i skolbänken. Jag pluggar nämligen till bussförare nu kommande sex veckor på heltid, förlagd på Lindholmen på Hisingen i Göteborg.

I helgen som gick var jag i Sölvesborg, på en rikssammankomst i Åkessons hemkommun, och lyssnade på hans tal nere i hamnen, med efterföljande middag och festligheter på kvällen. Trevligt sällskap, och trevliga miljöer gav oss alla en kick inför våra valrörelser på hemmaplan, och innan hemgång hann jag med att medverka med partistyrelsen och oss distriktsordföranden på ett ”valupptaktsmöte” som handlade om just det; valrörelsen.

Eftermiddagarna vigs som du förstår åt att maila, planera, delegera, maila ännu mer, och om igen fram till sena timmen.

Ikväll skall det levereras material till kommuner, imorgon kommer material till vårt torgframträdande vi skall ha  i valveckan, på fredag levereras valaffischerna, på lördag är det utbildning i Uddevalla, på söndag skall valaffischerna börjas klistras upp på planken runt om i kommunen, på måndag är det valupptaktsmöte -och innan söndag skall jag dessutom ha skrivit ett manifest till vår lokala tidning i Lerum som skall ingå i en ”valbilaga”. Som sagt: Dé é mycke’ nu…

Man gör ju allt detta i hopp om att det kommer ge utdelning efter valet, och att vi kniper lite fler mandat denna gången än för fyra år sedan. Jag tror på tre mandat i kommunen, fem mandat i regionen, och vad jag tror att vi får för resultat i riksdagsvalet håller jag för mig själv. -Men in kommer vi i alla fall, och det innebär ju minst fyra procent…

Allt jag har att göra på hemmaplan kommer i andra hand just nu, och jag hoppas frugan står ut med mig fram till valet. Hon är ju den som får ta de tråkiga bitarna hemma, med städning och andra hushållssysslor som jag inte har ro i kroppen att tänka på just nu. Läser frugan detta så tänker hon att ”det brukar du ju inte göra ändå din latmask…” Och det får väl erkännas. (Innan hon skickar en kommentar här på det.)

Efter måndagen så rullar ju schemat på igen, med en veckas aktiviteter, affischerande, pluggande till bussförare och annat som håller mig sysselsatt. Jag vill inte höra att någon går och tror att jag har tid att ligga på sofflockat kommande veckor…

Kategorier:Funderingar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

