Hem > Funderingar, Politik > Mona vs Fredrik

Mona vs Fredrik

Hört idag av en äldre pensionär i sina sista år:

”Jag är gammal och skröplig, men jag skall hänga kvar till valet så jag hinner rösta. Det är viktigt. Jag röstar på Socialdemokraterna -det har jag alltid gjort. Vi har alltid varit Socialdemokrater i vår familj, och jag tänker minsann rösta på dom denna gången också. -Men jag hoppas att den där Fredrik får vara kvar som statsminister, för vi kan ju inte ha Mona till det…”

Jag tyckte det sammanfattade allt om betongsossarna: Man röstar på Socialdemokraterna ”för det har man alltid gjort”, men inte ens sossarna själva kan tänka sig Mona Muslim som statsminister…

I rest my case.

Kategorier:Funderingar, Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

