Hem > Dagbok, Politik > Valrörelsen

Valrörelsen

När jag bloggar, så försöker jag hålla mig till personliga saker, och inte snöa in på statistik och siffror. Jag hoppas att den ”profilen” på bloggen tilltalar någon i alla fall.

För en vecka sedan började vi affischera i kommunen, och våra affischer verkar vara de enda som inte blåst, regnat eller rivits ned än så länge. Eftersom de inte gjort det, så slog det mig idag att vi har väldans många affischer kvar, som inte kommer se dagens ljus i detta valet. De kommer såklart inte förfaras, utan sparas till kommande val i så fall. Vad affischer anbelangar så kommer de riksframtagna affischerna levereras i dagarna, och då kommer flera kommuner att kunna starta med sina affischeringar likt de andra partierna.

Vi har precis börjat dela ut flygblad i kommunen, och det är tre mycket bra sådana om jag får tycka till. (JA, vi har faktiskt haft flygblad som känts tunna och informationslösa tycker jag.)

Vi har avverkat ett par paneldebatter i kommunen så långt, och på lördag är det dags igen. Då är det Aron som skall prata om Sjöviks framtid på ”Sjöviksdagarna”, i… …Sjövik. Den paneldebatt Folkpartiet inbjöd till härom dagen, fick vi tacka nej till. Vi hade ingen som kunde denna kvällen. Ämnet skulle handla om företagandet i Lerum. Detta är ett ämne vi inte har så stor insikt i, så vi skulle nog inte kunna tillföra debatten så mycket i just det ämnet. Nästa debatt blir om Lerums centrum i nästa vecka, och den pucken är det jag som skall ta.

Så som det antagligen är för de allra flesta fritidspolitiker i dessa veckor, så är det ”fullt upp”. Jag har att göra till klockan tolv varje natt, med att planera, mejla, dela ut flygblad, affischera, delta i debatter, och så vidare. Men det är kul!

I morse såg jag den ”okände” Ingvar Frid från Folkpartiet i Lerum, som tillsammans med en kollega -iförda deras orangea aktivistjackor- delade flygblad till folk på tågstationen i Floda. I MITT Floda, nästan hemma vid mig. Det kändes som att han ”trampade på mitt revir”, men det är ju naturligtvis bara en spontan känsla man fick. Jag skrattade lite åt mig själv för att ha skänkt detta en tanke. Men; det skall ju tilläggas att jag ju såklart har ett stort stöd i mina egna kvarter. (De av er som följer Lerums tidning vet ju att Ingvar Frid var den som -tillsammans med mig- blev omskriven som minst igenkänd av alla gruppledare i Lerum. Kan det ha att göra med att han inte har några egna åsikter som profilerar honom, utan bara pekar på Henrik Ripa i alla lägen, och menar på att: ”jag tycker som Henrik…”?) Efter nästa mandatperiods utgång, kommer jag inte ha den ”jumboplatsen”i alla fall…

Lerumsbor: Snart kommer valsedlarna dimpa ned i era brevlådor. Håll hårt i dom, och gör det rätta: stoppa ned dom i kuverten på valdagen också.

Over and out.

Kategorier:Dagbok, Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

