Hem > Funderingar > Veckan som varit

Veckan som varit

Mitt uppe i valrörelsen blev man då sjuk. Och inte bara jag, utan hela familjen. Vi hostar och snörvlar och snyter oss ikapp. I eftermiddag skulle jag bli intervjuad av Lerums tidning, men han ringde nyss därifrån och bad mig göra intervjun i slutet av veckan -han var sjuk och skulle gå hem från jobbet. Ja, där ser man, även journalister trillar dit i förkylningstider.

Senaste veckan har bjudit på lite busskörning. Det är jättekul, och jag hoppas att få körkortet inom en månad.

Fredagen bjöd på en kall hemresa från skolan på Lindholmen, då jag med lånad moppehjälm fick åka hem på motorcykeln i bara collegetröja -mina kläder, handskar och mc-hjälm var inlåsta på skolan, och lärarna hade gått hem. Usch vad jag frös när jag kom hem

l lördags stod vi på torgen i Floda och Gråbo, och den begivenheten bjöd bara på glada miner. Jag är övertygad om att en lokal opinionsmätning hade fått de andra partierna och tidningen att tappa hakan. Det här kan bara bli bra.

Våra valaffischer rivs ned i sann vänsteranda. Inget nytt under solen där, men beklämmande att man med odemokratiska medel vill motarbeta ett parti man inte sympatiserar med. Det gör man dessutom under förespeglingar att det är i ”demokratins namn” och man kallar sig för ”antirasister”. Ja, det hela faller ju på eget grepp, och kostar oss lite pengar, men i slutändan ger det oss bara fler uppretade Lerumsbor som kan tänka sig att rösta på oss…

*Snörvel*

Kategorier:Funderingar
  1. Janson
    16 september 2010 kl. 22:56

    ”bara collage tröja” vadå hade du inte byxor!!

    jag lägger fanken inga röster på några ankeborgare! 😦

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

