Hem > Dagbok, Politik > Kyrkomötet

Kyrkomötet

Just nu sitter jag på mitt hotellrum i Uppsala efter en dag på universitetet och kyrkomötet.

Kan tyvärr bara konstatera att vi trots våra sju mandat inte fått några platser i de utskott man har som skall behandla motionerna. Man gör detta av principskäl initierat av social(o)demokraterna, för att frysa oss ute. Detta trots att kyrkomötets själva ordförande Gunnar Sibbmark uttryckte sin beklagan över att så blev fallet.

Veckan så långt har annars bjudit på högtidligt invigande av Kyrkomötet, en gudstjänst i Uppsala domkyrka med självaste kungen och drottningen sittandes en bit framför mig. Jag har språkat en del med andra ledamöter, men inte minst bekantat mig med de egna deltagare vi har på plats denna vecka. Sovit och ätit gott, men samtidigt haft en smula dåligt samvete för att inte delta i utskottsarbetet trots att jag har samma ersättning som alla andra för att delta. Men; det dåliga samvetet skall ankomma på sossarna såklart -det är inte självvalt!

Några bilder från veckan kommer jag lägga upp på min facebook-sida…

Kategorier:Dagbok, Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

