Hem > Dagbok > Kyrkomötets andra session

Kyrkomötets andra session

Sitter denna vecka återigen i Uppsala på kyrkomötets andra session.

Denna veckan skall vi ta beslut i alla frågor som året kyrkomöte handlar om. Halvvägs in på mötets sista vecka för året har det debatterats, och kommande två dagar kommer det också klubbas beslut på löpande band.

Några företrädare för andra grupper är mer intressanta att lyssna på än andra, så är det ju, och just dessa har förmågan att få folk att lyssna lite mer lyhört, och på ett bättre sätt faktiskt få våra förutbestämda åsikter i vissa frågor att omprövas. Det är inget tillkortakommande på något sätt anser jag, utan en sund inställning, som visar på att man inte låst fast sig prestigemässigt.

De allra flesta är riktigt trevliga, och den biskopsmiddag jag medverkade på igår kväll blev trevligare än jag vågat hoppas på, där min och alla andras partitillhörigheter lades åt sidan för en middag i ”goda vänners lag” -och för första gången i mitt liv drack jag några glas vin. Vad kvällen bjuder på vet jag inte, men jag kommer nog ta igen lite sömn…

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

