Hem > Dagbok > 8/11

8/11

9:00:
Sitter i skrivande stund i vår tv-soffa, och med något högre puls än vanligt och väntar på att åka till tandläkaren.
Jag åker hellre omkull med motorcykeln, tatuerar mig, eller har ryggskott i en vecka än att sätta mig i tandläkarstolen. Fånigt? Ja, självklart…

I lördags hade vi en ”halloweenfest” hemma hos oss med våra vänner, och då jag egentligen inte vill att vi skall anamma denna kommersiella amerikanska tradition, måste jag erkänna att det var en anledning god som någon att klä ut sig och festa till det lite. Alla festprissar fotograferades såklart, och själv var jag en cowboy.

Efter tandläkaren skall jag till kontoret igen -ett kontor vi precis skaffat, och kunde göra så eftersom vi med vårt extra mandat i Lerum nu har råd med det.
Jag kommer antagligen sitta där varje dag tills vi kommit i ordning, men just nu håller jag på att flytta dit alla papper -som också måste sorteras. Det är ett ordnat kaos jag försöker rensa upp i, men ändå.

15:00:
Tandläkaren gick fint i morse, och det brukar det ju göra trots allt.
Som barnen i tandkrämsreklamen brukar uttrycka det: ”Noll hål…!”

Första riktiga dagen på kontoret har börjat trögt. Papper, mejl, och telefonen om vart annat.
Kommer ta hela veckan att få ordning här tror jag. Men men, det tillhör ju tjusningen med att sitta på ett kontor; det skall vara lite kaos.
Magen kurrar, och tankar för mig till pizzerian, där vi kommer äta middag hela familjen ikväll.
Kroppen har väl inte riktigt kommit ikapp efter festen i lördags, så ”dagen-efter-pizzan” får bli en ”måndagspizza” istället…

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

