Hem > Dagbok > 9/11

9/11

Har idag på detta speciella datum suttit och sorterat de sista pappren på kontoret, så att det nu är ett användarvänligt kontor.
Frågan är hur framtiden kommer se ut i detta kontor? Kommer jag vara den som kommer kunna se den som min arbetsplats, eller kommer den bara sporadiskt innehålla fritidspolitiker då och då, som på sin …fritid… samlas här för att träffas.
Min önskan är ju att bli ombudsman/organisatör för partiet, men det är än så länge bara en önskan.
Oavsett hur min roll i partiet kommer se ut i framtiden, så känns det nu mycket seriösare att ha ett kontor.

Min stora huvudbry för veckan är att sy ihop kommunkonferensen för min gubbar och gummor i distriktet, och några möten jag skall gå på under veckans gång.
Skall även göra om teoriprovet för buss på vägverket, och förhoppningsvis kunna klara av busskortet innan årsskiftet. Hur jag skall kunna lösa det sista på busskortet ekonomiskt återstår att se, men jag har ju börjat, och halva resan är ju gjord.
Jag är ju egentligen arbetslös och måste snart börja söka jobb igen.
Arbetsförmedlingen skall sätta mig på ”arbetsprov” antagligen, och går det igenom, så kommer jag bara kunna lägga tid på partiet på kvällstid igen -i mån av tid. Det vore ju synd, nu när jag känner att jag har så mycket att göra.
Men, jag måste ju tänka på familjeförsörjningen i första hand, så då är det bara att dansa efter arbetsförmedlingens pipa…

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

