Hem > Funderingar > Ideellt arbete

Ideellt arbete

Vid varje val pratas det om ”politikerföraktet”.
Folk på gräsrotsnivå känner inte att politikerna lever i samma värld, att politikerna är verklighetsfrånvarande och så vidare…
Själv är jag precis likadan och pekar gärna på styrande politiker i sosse- och moderatleden som lever uppe i sin egna fabricerade verklighet.
Vi i Sverigedemokraterna vill visa att det visst finns politiker som ser samhällets baksidor och politiska misslyckanden. Att det finns ett parti som båda kan förstå orättvisor och vädja till det sunda förnuftet.

Om folk bara visste hur mycket tid man som fritidspolitiker lägger ner på politiken, där andra fritidsintressen, familjen och kanske även jobbet och försörjningen får stå tillbaka, så kanske inte så många skulle peka finger i förakt mot fritidspolitikerna. Skulle de själva kunna tänka sig att lägga samma tid på politik? Troligen inte.
Det är viljan att förändra samhället till det bättre som driver oss. Väldigt få politiker på kommunnivå kan sko sig på politiken och faktiskt leva av det. De allra flesta -nästan alla- gör det på sin fritid, ideellt -nästan gratis- för allas vår skull.
Själv lägger jag cirka fem timmar om dagen på partiarbetet och organisationen.
Så här nära ett val, och i kölvattnet av de framgångar vi hade, så handlar det mesta just nu om att bygga upp just organisationen, så partiet rymmer alla aktiva så att säga.

Framför mig har jag kommunföreningsstyrelsemöte, kommunfullmäktigegruppmöte, medlemsmöte, distriktsstyrelsemöte, regiongruppstyrelsmöte, regionfullmäktigegruppmöte, kommunfullmäktigemöte, stiftfullmäktigemöte, regionfullmäktigemöte, partistyrelsemöte och kommunkonferens. Allt inom tre veckor.
Emellan detta skall jag utföra det löpande partiarbetet med organisationsutbyggnad och kansliarbete.
Senare i december skall alla årsmöten förberedas, presentationer skall arbetas fram, verksamhetsberättelser skrivas, lokaler bokas, kallelser skrivas och skickas iväg och all annan planering som hör dessa stora möten till.

Den politikerföraktande människan i Lerum som inte anser att jag står med fötterna på jorden är välkommen att praktisera som min assistent i en månad, för det känner jag verkligen att jag behöver en…!

Kategorier:Funderingar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

