Hem > Funderingar > framtiden; familjen eller partiet?

framtiden; familjen eller partiet?

Jag vill gärna se mig själv som en positiv och glad person.
Jag tror de flesta uppfattar mig som en sådan.

Under det år jag nu varit ordförande för distriktet, har jag tagit över efter en ganska oorganiserad människa som hade det mesta ”i huvudet”, varpå jag får ”börja om” med allt som har rollen som distriktsordförande att göra, och själv arbeta mig fram dit jag är idag.
Under det senaste halvåret från i somras har jag under inga tveksamheter lagt mindre än 40 timmar i veckan på partiet i mina olika roller som företrädare.
Detta har jag bara kunnat göra för att jag varit arbetslös, och haft den tiden att lägga.
Jag har legat lågt med att söka jobb, eftersom jag sett en möjlighet att bli ombudsman för partiet och få fortsätta med mina uppgifter i partiet på heltid, och efter 13 år för första gången få betalt för att göra det jag gillar mest; att jobba med partiarbetet.

Efter våra valframgångar har man utlyst olika ombudsmannatjänster som jag sökt, och har idag fått det sista beskedet i den följetongen; att det inte blir något jobb till mig i partiet.
Jag kommer nu satsa på att komma in i arbete istället och bidra till familjeförsörjningen igen, som har fått stå tillbaka denna tiden jag trodde att jag gjorde rätt i som satsade på Sverigedemokraterna, och de lovord jag fått från så många som liksom jag hoppats på att turen hade kommit till mig denna gången.

Till mina kollegor i distriktet:
De 1000 ideella timmar jag lagt på partiet under senaste halvåret bjuder jag på, men från och med nu måste jag tänka på mig själv istället, skaffa mig ett jobb och kunna försörja familjen igen.
En ideell heltidsarbetare får ni leta efter någon annanstans, för det tänker jag inte ställa upp på längre. Det har min familj inte råd med helt enkelt.
Politiken har jag nu förstått kommer inte bli min profession. Jag var naiv.
Nä, jag tänker rycka upp mig och bli den gladaste och trevligaste busschauffören i Lerum istället…

Jag önskar min efterträdare efter årsmötet lycka till, och hoppas att denne kan förena ett heltids förvärvsarbete och ett heltids ideellt arbete med familj och ett socialt liv. Jag kan det inte.

Kategorier:Funderingar
  1. robban
    21 december 2010 kl. 22:55

    tja hade du varit ordförande för vilket parti som helst på distriktsnivå så hade du haft det som heltidsjobb under tiden du sitter som vald. verkar generellt att SD släpar efter med stödet till sina medarbetare, om det sitter i det gamla tänket då de inte fick partistöd eller att rutinerna inte har kommit igång. menar de i styrelsen har ju inga problem med att anställa sina fruar och släktingar till riksdagsarbetet, vilket kan vara lite diskutabelt, men jag tror det har med att de inte har fått den bilden klar för sig hur stor en organisation till ett 7% parti har.
    ring och snacka med dom i styrelsen om hur de tänkt sig att de på distrikten ska kunna kombinera jobb och 100% gratisarbete för partiet.

    busschaffis i lerum kan ju inte vara kul i det sketvädret vi har nu. tror lerum har de mest missskötta vägarna bland västkomunerna.

  2. 23 december 2010 kl. 10:30

    Ja Robban. ”Den som lever får se” som det heter.
    Tids nog har väl den nya organisationen satt sig.
    Jag är också helt på det klara med att vi verkligen behöver folk på heltid
    -och att vara distriktsordförande tar den tiden i anspråk!
    Hoppades bara att ”ledningen” kunde se det på samma sätt…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

