Hem > Dagbok, Funderingar > Mellandagar

Mellandagar

Mellandagarna trodde jag skulle bli en lugn period när tiden liksom stannade upp, och man fick njuta av vintervädret och juletiden utan stress och förpliktelser.
Icke. Möten, möten och åter möten.
Angenäma sådana förstås, men ändå. Det är tider som skall passas.

Idag fyller min äldsta tjej år (14 till antalet) och vi har haft folk hemma på fika hela dagen. Roligt med vänner.

Nästan alla möten jag skall på har ju med partiet att göra, men några tillhör mitt andra liv, vid sidan om partiet. (Jag har ju faktiskt ett liv vid sidan om).
Jag skall skriva teoriprovet för buss på vägverket, och har väldigt liten förhoppning om att lyckas -jag har inte pluggat en stavelse. Jag skall träffa pojken jag övervakar för att kolla att allt är okej med honom, men annars är det partimöten och partiarbete som gäller.

Men; innan vi vet ordet av så är det nyårsafton, och då blir det holabalo hemma. Det ser jag fram emot.
Sedan är det ett nytt år. Undrar vad det kommer föra med sig tro…?

Kategorier:Dagbok, Funderingar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

