Hem > Funderingar, Politik > Distriktsordförande i alla fall?

Distriktsordförande i alla fall?

Jag berättade ju här nedanför i mina två tidigare inlägg, att jag i min uppgivenhet över att känna mig otillräcklig som distriktsordförande, tänkte lämna över klubban till någon annan.
Att vara ”DO” är ett väldigt otacksamt arbete, där alla timmar man lägger ner, och allt jobb man investerar i partiet inte ”syns” och uppmärksammas utåt alla gånger.
(Man kanske skulle börja dokumentera minsta grej man gör…?)

Fem personer har nu hört av sig och tryck på att jag skall ”sluta upp med dumheterna” och stanna kvar som ordförande, och det är ju smickrande.
Jag backar alltså nu om att jag absolut inte kan tänka mig att vara ordförande, och får nu tacka ja till en nominering i så fall. Ett sådant stöd av kollegorna får jag ju inte kasta bort. Det förtroendet måste ju förvaltas.
-MEN; då skall alla också veta att när jag fått jobb igen, så KAN jag inte lägga de timmarna jag skulle vilja och behöva på rollen, utan det får i så fall vara på min fritid.
Kan folk acceptera det, så accepterar jag ett år till vid klubban. Annars finns det andra uppgifter för mig i styrelsen.

De medlemmar som dyker upp på årsmötet får ju säga sitt såklart. Jag blir ju inte enda kandidaten för posten i så fall.
”Vill ni ha mig, så får ni ta mig…”

Kategorier:Funderingar, Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

