Hem > Funderingar > Uppmärksamheten

Uppmärksamheten

Efter mitt inlägg här i bloggen som ni kan läsa här under, om hur man efter riksdagsinträdet runt om i landet har frågor om hur partiet skall utvecklas, så fick jag en anstormning av besökare på bloggen som jag kanske inte var förtjänt.
Kul i alla fall att få så mycket uppmärksamhet, och EXPO ringde och pratade med mig i en kvart angående mina synpunkter. Läs här.
Folk från riksorganisationen -och dess närhet- hörde av sig, och ingen har gett mig kritik för mina frågor nedan, utan man har sagt att min näsa kanske stack ut lite, men att frågorna bär alla på, och jag fick tummen upp från både framstående representanter i Stockholm som Skåne, och mina egna vänner på västkusten.

Nu drunknade den debatten om partiets utveckling och organisation i Aftonbladets och Expos ”granskning” av partiet. (…Som ju bara går ut på att plantera en känsla hos folk; att tro att partiet före 1995 är detsamma som idag.)
Antagligen blir effekten som tidigare ”avslöjanden” att folk reagerar tvärtom, och blir förbannade över den osmakliga ”journalistiken” istället, och våra opinionssiffror stiger antagligen några decimaler i nästa mätning.

Vi skall snart ha en konferens -som också EXPO nämnde- där vi skall prata just organisationsutveckling, och på den konferensen kommer många frågor bli besvarade hoppas jag.
Om svaren inte medger någon utveckling på distriktsnivå, så kommer jag åtminstone få insikt i planerna från riksorganisationen, och vad de har för förväntningar på oss ute i distrikten.

Vi går ett spännande år till mötes, och det kommer förhoppningsvis bli en rolig utveckling.
”Fotfolket” jag har att göra med är fortfarande trötta efter valet och valrörelsen, så vi ser fram emot två år utan något val med en smula lättnad.
Vad som än händer internt så kommer det gå framåt. Det är min ambition i alla fall…

Kategorier:Funderingar
  1. 15 januari 2011 kl. 15:40

    Hej Jimmie, Du kan vara lugn bortsett från en aning växtvärk, som ju brukar infinna sig när tillväxten går fortare än vad man tänkt sig. Själv är jag övertygad om SD:s tillväxt nu när helt nya möjligheter att bemöta alla lögner och fördomar, som tidigare kunde spridas helt obehindrat om vårt parti.
    Idag kunde man höra Din namne m. efternamnet Åkesson intervjuas i Ekot´s lördagsintervju och man kan åter konstatera att J.Å. blir bara bättre och bättre. En annan positiv iakttagelse var att redaktören faktiskt ställde frågor om SD:s politik till skillnad från tidigare, då det tycktes mer intressant att ställa helt irrelevanta frågor om svenskhet och SD:s 80-talshistoria.
    Kämpa på i Lerum!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

