Hem > Dagbok, Funderingar > Nu…

Nu…

…har jag inte skrivit något här på några dagar, och det beror inte på att mitt liv är händelsefattigt -tvärtom.
Det händer alldeles för mycket istället.
I skrivande stund sitter jag på ett hotell och har haft gruppmöte inför morgondagens regionfullmäktigemöte.
Att höja nivån till regionfullmäktige är väldigt roligt. Kommunfullmäktige i all ära, men i regionfullmäktige har vi dessutom en vågmästarroll som säkert kommer föranleda intressanta omröstningar under mandatperioden.
Nytt sedan sist är annars att jag nu också sitter som nämndeman i hovrätten, och mitt politiska cv början bli en gedigen lista av uppdrag högt och lågt.
Hos arbetsförmedlingen härom dagen satt vi och skulle utröna min ”situation”, och de ville veta vad jag lade min tid på dagarna.
På denna fråga fick jag förklara att jag bredvid mitt dagliga jobb som politiskt aktiv med ett par ordföranderoller även är: ledamot i Göteborgs stift, tjänstgörande ersättare i kyrkomötet, ledamot i Lerums kommunfullmäktige och Västra Götalands regionfullmäktige, nämndeman i förvaltningsrätten och hovrätten samt lekmannaövervakare.
För dig som läser detta så låter det jättemycket, och det tyckte hon på arbetsförmedlingen också. Det gör jag med, MEN; politiken går ändå inte att leva på, då allt detta sammantaget bara ger några tusenlappar i månaden likt ett extra jobb (men ja, det tar all min tid i anspråk!)
Vid sidan om allt detta vill man att jag skall söka jobb, och så småningom även jobba full tid på en arbetsplats.

Tänk den som ändå ”låg så bra till” hos partiet att man såg det som önskvärt att jag kunde fortsätta på heltid och fick partiet som min sysselsättning, för att kunna förvalta mina förtroendeuppdrag och interna roller.
Till dig i sådan position att förverkliga detta: blink blink…

Hänt annars i mitt liv de senaste dagarna? Jo; mc-mässan i Stockholm i helgen som var, en ”utgång” i fredags med frugan, kommunfullmäktige, utbildning för densamma, ivägskickade av 355 kallelser och lite familjemys däremellan. Allt den senaste veckan. Mitt liv är allt annat än händelsefattigt, och det trivs jag med!

Kategorier:Dagbok, Funderingar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

