Hem > Dagbok > Hovfjället

Hovfjället

I helgen som var åkte familjen till Hovfjället.
Vi körde en ”torsdag-till-söndag-weekend” och bodde i en stuga i Vitsand.
Hade inte kamerans batteri lagt av så fort vi kom upp hade jag kunnat visat bilder på snötygnda granar, vackra frostvita björkar och meterhöga snövallar i vägrenarna.

Frugan nöjde sig med att sitta i restaurangen medan jag och döttrarna åkte skidor, för hon kände sig allt för förkyld för att orka ge sig ut i backarna.
Men vi klarade oss själva, och barnen gav sig ohämmade nerför pisterna fortare än jag kunde hänga med.

Jag måste erkänna att Hovfjällets sittlift var lite läskigare än de jag åkt med tidigare i andra fjäll. Dels var de så små att man bara kunde åka tre personer, och mitt i backen på väg upp hängde man över en ”ravin” nästan 75 meter upp -och det kittlade till i magen varje gång. De gånger liften stannade just när man hängde över det här stället så måste jag erkänna att jag ångrade att jag åkte just den liften.

Dag två i fjället så stannade frugan kvar i stugan, och jag och barnen åkte dit själva. Nu behövdes ju ingen uppvärmning, utan det var bara att ge sig på det. Dessutom hade vi nu ett strålande väder med endast en sol på himlen, och ingen blåst.

Den som tror att man får vara ledig från partiet när man är på ”semester” tror fel. Mejlen fortsätter att trilla in, och tar ingen hänsyn till att jag har annat för mig. Telefonen ringde tre gånger, med partikamrater som ville ha svar på sina frågor. Och inte minst; nyheten om att det blir omval i regionfullmäktige nådde mig.
I själva backarna på Hovfjället kanske jag kunde koppla av, men väl åter i stugan fick jag ju ”hålla ställningarna” igen.

Med träningsvärk och lite för lite sömn åkte vi då hem igen på söndagen, bra för att två timmar efter hemkomsten åka till Lerum och dana bugg. Det blev en jobbig buggkväll kan jag lova. Den här kroppen är som sagt inte så van vid ansträngning…

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

