Hem > Funderingar > Årsmöten

Årsmöten

Mitt upp i dessa tider med årsmöten, skall vi alltså nu behöva sjösätta en valrörelse igen.
Förhoppningsvis kommer jag kunna delegera en hel del, eftersom jag nu måste ut i arbetslivet.

Från och med nästa vecka sitter jag i en buss på dagarna, och skall se till att greja mitt busskort.
Arbetsförmedlingen flåsar mig i nacken, och jag kan inte längre låta dagarna passera med endast ideell sysselsättning. Det är dags att ta sig kragen, för familjens ekonomi har nu börjat bli ordentligt ansträngd.
Sedan oktober har jag ju varit arbetslös, och då valet gick så väldigt bra, så har jag prioriterat partiet sedan dess -men någon avlönad tid har det ju inte varit. Slut med det nu alltså.

Jag är inte orolig att jag kommer vara arbetslös efter att ha fått stoppa ner mitt busskort i bakfickan, men har dessutom lite andra extrajobb i bakfickan. Dags att ta igen för en vinter utan inkomst…

Vad valrörelsen anbelangar så hoppas jag att det finns folk som kan och orkar kavla upp ärmarna.
Som alla små partier vet, så är ju varje röst mer värd då valdeltagandet tryter.
Detta är ett sådant val, och det är viktigt att vi kan få våra väljare att masa sig till vallokalerna igen.
Intresset för omvalet är ju egentligen inte stort alls, och min förhoppning är ju att de andra partierna får svårt att skrämma liv i sina väljare också.

Vi som är politiskt aktiva är ganska trötta på val nu, det har ju varit en del att göra de senaste två åren.
Valrörelser är ju som bekant en obetald sysselsättning som tar all fritid i anspråk, och stressen och den ständiga korrespondensen internt och med väljare tar på psyket, och man blir trött och hängig -och i värsta fall kan det ta på relationerna i hemmet också.

Vi har i den kommande veckan ett par årsmöten som skall läggas till handlingarna, men sedan är det valrörelsen som gäller -efter busskortet och arbete denna gången.
Dags att ta ansvaret som familjeförsörjare igen. Jag blir ju alltid jämförd som en grottman av frugan, så det får väl vara hög tid att agera som en sådan också…

Kategorier:Funderingar
  1. Erik
    17 februari 2011 kl. 18:26

    Hej Jimmie!

    Jag är bara en väljare som vill ge dig lite beröm för ditt fina valarbete. Jag blev faktiskt förvånad över att du inte var avlönad av partiet. Känns tråkigt men jag hoppas att du för både din egen skull och partiets skull orkar fortsätta kämpa på. Först och främst ska du ju givetvis hitta en balans som passar dig bäst men orkar du bara hålla ut fram till valet 2014 då partiet förhoppningsvís fördubblas så lär det väl finnas någon plats där för där du kan tjäna lite pengar.

    Är du dömd för några brott föresten mc-kille som du är? (det där med mc-kille var såklart skämt)

    Lycka till i framtiden hur du än gör med politiken!

  2. 18 februari 2011 kl. 19:46

    Det tackar jag för Erik.

    Sådana kommentarer kan jag inte få för många av!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

