Hem > Dagbok > Hemkommen…

Hemkommen…

…från årsmötet för SD Göteborg, så sitter jag och sammanställer de sista justeringarna på protokollet.
Ögonen går i kors, och jag får avsluta jobbet imorgon.

Mötet blev vad man förväntat sig.
Föredömligt lett av Björn Söder -och som du förstod, mig vid pennan.
Några voteringar i vanlig ordning såg till att timmen blev sen, men det skall bara göras.
Det är demokratins spelregler, och trots suckar och stön i den varma syrefattiga lokalen, så förstod alla att saker och ting har sin ordning.
Humöret var annars gott på deltagarna, och man ser fram emot omvalet för regionfullmäktige och dess valrörelse som skall sjösättas i det närmaste.
Inför detta finns det massor av möten, planering och beslut som skall tas, och det blir kommande veckors utmaning.
Jag skall inte gå händelserna i förväg, men vi känner nog alla på oss att vi kommer bättra på vårat resultat från i höstas.

Många hade slutit upp för kvällens årsmöte, och i salen samsades ett 90-tal personer som kommit för att välja sina företrädare -eller för att lyssna som gäster.
Vi hade en för mig helt ny lokal för ändamålet, och det var kul att inte alltid åka till samma lokaler.

Som vanligt bjöd Göteborgarna på smörgåstårta -och det äter ju inte jag- men en kopp kaffe och några godisbitar fick bli min belöning för kvällens insats.

Sammanfattningsvis måste jag erkänna att det finns en god framtidstro för partiet, och man kommer alltid peppad och lite upprymd ifrån dessa större sammankomster.
Det känns som vi omöjligen kan tappa i valet, och alla ser fram emot våren och valresultatet för omvalet.
Omvalet ser ut att förläggas den 15 Maj, och vi har inte mycket tid på oss som jag ju skrivit nedan, men kul skall det bli, om än lite jobbigt…

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

