Hem > Funderingar > Valplanering

Valplanering

Snart skall vi i Västra Götalands län sitta ner och planera och diskutera upplägget inför valrörelsen till omvalet.
Det intressanta kommer vara vad Björn Söder har med sig i bagaget från riks, och deras funderingar.
Själv åker jag dit med ganska blankt papper, och tänker inte hoppas på någonting.

Vi måste ju ha ett centralt utskick, och det borde ju riks se nyttan av att finansiera.
Valsedlar skall komponeras och tryckas upp.
Ett blad eller två för utdelning skall sättas ihop, tryckas och distribueras.
Kommunernas aktiva medlemmar skall engageras.

Jag har personligen liten förhoppning om att vi skall kunna klara av finansieringen av valrörelsen.
Det skall också tilläggas: Det blir första gången distriktet går in i en valrörelse aktivt.
Tidigare har vi bara haft en samordnande funktion, men denna gången kommer mycket ankomma på distriktet, och stå och falla med densamma.

Någorlunda säkert kan jag sia detta: Vi kommer inte backa i valet den 15 maj.

Kategorier:Funderingar
  1. mopsen
    06 mars 2011 kl. 20:43

    Hej!
    Från Stockholm härmed tillönskan om framgång — men tänk på att även dina motståndare läser det du skriver.

    Hälsar

    Stellan

  2. 07 mars 2011 kl. 17:53

    Tack för det Stellan.

    Jag skriver det jag gör från hjärtat, och den som finner det intressant får gärna höra av sig -partivän, som ”motståndare”.
    Jag håller mig såklart borta från att skriva om de allra känsligaste interna saker, om sådana dyker upp…

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

