Hem > Dagbok > Konfirmation

Konfirmation

Idag konfirmerades vår stora tös.
Tiden går så vansinnigt fort börjar man märka nu när barnen kommer upp i den åldern då den ena efter den andra begivenheten läggs till handlingarna: Högstadiediskon, första riktiga pojkvännen, de får kompisar som röker, dricker och slarvar, de konfirmeras, mopeder dyker upp i deras kompisgäng, och allt sånt som ni vet att man såg fram emot när man var tonåring.
(Skall tilläggas att jag aldrig ens testat att röka dock. Vuxenpoäng på det?)

I skrivande stund har vi haft en tornado av besökare -vuxna som barn- och ljudvolymen börjar lägga sig lite.
Presenter blev det, och det hör ju till.

Ida som tösen heter gillar gemenskapen hon haft i kyrkan, och det gläder mig.
Själv fortsatte jag som konfirmandledare sex år efter det att jag konfirmerades själv, och jag hann med fyra år som kyrkvaktmästare också innan jag gled ifrån engagemanget i kyrkan och blev övertidsarbetande småbarnsförälder.
Mitt engagemang för svenska kyrkan kommer jag nog ta upp igen vad det lider, men just nu så gläds jag åt de båda flickornas aktiviteter i kyrkan.

Ikväll blir det bara att slappa i soffan och se en film.

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

