Hem > Dagbok, Funderingar > Valborg -och sommar!

Valborg -och sommar!

Efter påsken kom ju valborg, och försommarvärmen håller i sig.
Lövverket på träden fullkomligt exploderar hemma hos mig.

Egentligen borde jag ju skriva om politik här på bloggen. Vi går ju dessutom mot ett omval i regionen den 15 maj, men just nu så bjuder mitt liv på så mycket annat, att jag helt enkelt inte hinner med det politiska just nu.
Jag har inte ens följt nyheterna på en vecka, så jag vet inte ens vad som händer ute i världen.

Jag tjänstgör så mycket jag kan i rätten, och det är ju det enda jag tjänar pengar på just nu.
Jag har dessutom dagar jag skall ”jobba” i hovrätten och förvaltningsrätten, när jag egentligen borde vara aktiv politiskt i valrörelsen. Men, tiden räcker inte till, och jag måste nu prioritera varje liten krona jag kan få in till hushållskassan, för enbart frugans jobb i hemtjänsten räcker inte för att vi skall bli rika.

Trädgården kräver sitt underhåll just nu också. Och nej, det vet alla med villa och trädgård att det inte låter vänta på sig.
Allt har sin tid, och nu måste saker och ting ställas till rätta efter vintern så att trädgården och altanen är klara att använda. Det kan inte vänta till senare, men börjar ordna upp sig nu. Har klippt häcken i dagarna tre.

Funderar på om jag skall bredda mig ännu mer med en väktarutbildning, men har ingen som sponsrar.
Jag kan inte längre hoppas på att få en ”tillsvidareanställning” med alla mina politiska uppdrag, och alla dagar jag är uppbokad på framgent -det får bli en timanställning någonstans…

Kategorier:Dagbok, Funderingar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

