Hem > Funderingar > Affischering

Affischering

Inför omvalet i regionen den 15 maj har kommunen som tidigare satt upp ”affischplank” i kommunen på strategiska ställen för att så gott det går samla affischerna på samma ställe, så de inte poppar upp som svamp överallt.
En trevlig tradition kommunen har vid val tycker jag.

Härom dagen satte kommunen återigen upp dessa plank, varpå fem-sex partier snabbt var där och satte upp affischer med sina floskler som vanligt. Men vi har inte hunnit det ännu, för jag har haft annat för mig.

Fick ett meddelande att vi får haka på och få upp våra också.
För all del, jag skall ta hand om det när jag får tid.

Men; det var inte det detta inlägget skulle handla om, utan den väldigt korta tiden affischer får sitta uppe.
Igår, en dag efter att de andra partierna affischerat, så hade de åkt ned igen, och låg och skräpade på marken under planket. Då var inte våra uppe ännu, så det kan inte ha varit en bidragande orsak ens en gång.

Varför kan inte affischerna få sitta kvar på planket som är avsedda för affischer?
Vad är det som är så roligt med att riva ned dessa?

Att någon pubertal vänstermänniska river ned borgarnas eller Sverigedemokraternas affischer är ju inte ovanligt -men här river man ned alla oavsett partifärg ”bara för att”?

Jag ville bara reflektera över detta i fem minuter…

Kategorier:Funderingar
  1. Inkognito
    04 maj 2011 kl. 22:24

    Va jag har sett senaste dagarna är att allas affischer förutom SD sitter kvar.
    Så allt e som vanligt….

    • 05 maj 2011 kl. 11:53

      …Och nya kommer upp!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

