Hem > Dagbok > Busschaufför

Busschaufför

Jag är nu officiell busschaufför kan man säga.
Idag skrev jag papper på en anställning som sådan, så nu skall väl tillvaron få lite rutiner i sommar.
Det blir väl åtminstone ordning på torpet med det ekonomiska hoppas jag, för det är ju därför man jobbar.
Att kunna lägga arbetsförmedlingen bakom mig är ju skönt bara det.

Det innebär ju såklart att allt det politiska jag har tackat ”ja” till får komma lite i andra hand.
Jag kommer inte kunna ta på mig att vara nämndeman så mycket som idag såklart, och även mina roller som ordförande här och där får anpassas till min nya situation. Inte minst när det ankommer på möten, som helt får planeras in efter kommande arbetsscheman.
-Man har ju som bekant inte ett ”7-till-4-jobb” som busschaufför…

Med detta vill jag bara säga grattis till mig själv.

Jo, jag höll ju på att glömma:
Jag och frugan har ju bröllopsdag idag också, så det blir två grattis!

Kategorier:Dagbok
  1. rksmrgs
    23 maj 2011 kl. 14:50

    Grattis, lycka till. Ta det försiktigt både i trafiken och med hustrun!

  2. 23 maj 2011 kl. 15:17

    Tack skall du ha mackan

  3. Micke Andersson
    23 maj 2011 kl. 17:02

    Grattis Jimmie. Välkommen till de avlönandes skara.

  4. 24 maj 2011 kl. 11:08

    Hur stor ”avlöningen” blir återstår att se, men lär ju vara bättre än A-kassan hoppas jag…

  5. Dragan Klarić
    25 maj 2011 kl. 15:04

    Grattis Jimmie,

    jag sitter också och väntar på att man ska köra igång en bussförare utbildning i Malmö. Men det skjuts fram hela tiden, så det är bara till att vänta.

    Lycka till med ditt nya arbete med äktenskapet och med det politiska arbetet 🙂

  6. U.Erixon
    04 juni 2011 kl. 5:27

    lycka till 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

