Hem > Dagbok > Snart ute på vägarna

Snart ute på vägarna

Så snart mina extradagar jag tagit på mig som nämndeman tagit slut, skall jag ut och börja jobba på heltid igen.
Det skall bli jättekul faktiskt, trots att jag inte alls ser fram emot att ställa klockan på larm såklart.
Det var ett tag sedan jag jobbade heltid, och nu måste jag börja få in lite pengar till familjen igen, för A-kassan blir jag inte rik på, det är ett som är säkert.
Jag har ju länge gått och väntat på att partiet vill ha mig som avlönad organisatör av något slag, men det kan jag inte gå och hoppas på längre.
Hade man velat det så har de ju haft åtta månader på sig. Eftersom min tid tyvärr måste erbjudas till högstbjudande, så blir det nu rollen som busschaufför som vinner. Mejl och telefon kommer jag ju självklart fortsätta att kolla av då och då, men det får ju bli partiarbete på kvällstid igen i mån av tid och lust, så som det fungerade förr i tiden…

Man blir ju lite ”identitetslös” när man inte har jobb. På frågan om vad man jobbar med får man ju alltid svara ”nja, jag är lite arbetslös just nu…” -och det känns inte helt bra.
Nu kan jag alltså med gott samvete kalla mig busschaufför, för det har jag ju ett anställningsbevis som visar.
Chefen och flera arbetskamrater verkar vara ”gôrtrevliga”, så jag kommer nog att trivas bra!
Glad gubbe.

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

