Hem > Dagbok > Semestertider

Semestertider

Knappt hann jag börja jobba på egen hand förrän jag tog semesterledigt.
Visst är det jättekul med ett nytt jobb, men lite ledig måste även jag vara.
Hur vore en sommar utan ledighet?

Detsamma gäller mitt politiska liv.
Efter alla de valrörelser vi gått igenom de senaste tre åren har fullkomligt gjort slut på mig.
(-För att inte tala om alla pengar en valrörelse kostar, som kunde komma bättre behövande till gagn istället, men det är ju en annan historia…)
SÅ, nu när jag tar semester från jobbet, så tar jag även semester från det politiska. Men det har jag ju skrivit om redan.

Min sommar kommer bestå av en Greklandsresa med familjen, ett par mc-träffar med klubben, och lite andra familjeaktiviteter. Tyvärr hinner vi inte med Böda camping i år.
Jag hade sett fram emot Böda länge, och jag har pratat med familjen om vad vi behöver ta med oss och till och med kikat på husvagnar, men frugan hade andra planer: Det skall snickras på huset. Något Böda har vi inte tid med…
Suck. Ledsen Jimmie.

Idag skall vårt partikansli få sig en liten sommarstädning hade jag tänkt, men tyvärr har vi inte varit där på så länge, att våra växter borde ha dött vid det här laget.
I skrivande stund lyser solen som bäst, men på facebook rapporterar vänner från alla delar av landet att regnet står som spön i backen. Pilutta dom.

Mitt bloggande tar fart när mitt politiska liv tar fart efter sommaruppehållet igen.
Tills dess:
Ha en trevlig semester!

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

