Hem > Funderingar > William Petzäll hoppar av tåget

William Petzäll hoppar av tåget

…Eller ja, inte riktigt -han sitter ju kvar i riksdagen skriver media, så helt borträknad är han ju inte.

Den anledning som framkommit i media gör gällande att avhoppet skall handla missbruk. Det nämns till och med blandmissbruk i texterna. Om det är sant så är det ett tragiskt livsöde på en av våra bästa riksdagsledamöter. Men; självklart bygger media sina reportage om Sverigedemokraterna utifrån minsta lilla rykte.

Jag skulle vilja länka till alla tidningar och media som skriver om detta, men väljer att inte göra det.
Nu vimlar det av spekulationer åt alla håll, och gemensamt för dem alla är att det gärna strör salt i såren bara för att elda på historien. …Och rykten.
Om jag länkar till mediabevakningen av detta, så blir det längre fram, när rapporteringarna kanske är lite mer nyanserade.

Den Petzäll jag lärt känna är en sympatisk, trevlig, intelligent och mycket skicklig debattör.
Jag hoppas att allt löser sig till det bästa för denna unge herr William.
Om du läser detta William, så önskar jag dig lycka till…

Kategorier:Funderingar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar