Hem > Dagbok > Lite allt möjligt

Lite allt möjligt

Sen jag skrev några rader här senast, så har mitt liv gått ut på att jobba, äta och sova.
Ja ja, och att ha lite trevligt på helgerna med frugan också såklart.

Vi har haft en lyckad ”halloweenfest” hemma i helgen, och alla gästerna verkade haft en trevlig kväll.
Maskeradfester har alltid funnits, men själva har frugan eller jag aldrig blivit inbjudna till en sådan.
Men; när nu det kommersiella jippot ”halloween” börjat göra sig populärt hos ungdomarna, så fick ju vi åtminstone tillfälle att bjuda in till en maskeradfest.
Bara en gäst hade hakat på halloweentemat och kom utklädd till en skräckfilmskaraktär. De andra hade bara klätt ut sig i största allmänhet.
Skall ju kanske nämnas att jag självklart inte stödjer ”halloween” som helgdag eller högtid på något sätt.
Vi har allahelgonahelgen att fira -och skall inte tillåta näringslivet ta död på den helgen till förmån för ökad försäljning av skämtprylar och godis!

Jobbat har vi också gjort.
Tidigt, sent och ”delade tjänster” omvartannat.
När vi jobbar som vi gör båda två, så blir helger tillsammans än mer ”heliga”.
Nu planeras det sällan in något annat än familjeaktiviteter på helgerna, och in i det sista tänker jag inte längre förlägga partirelaterade möten på helgerna. Den tiden behöver vi för varandra.

November och december kommer vara två månader då jag också kommer ha mycket mera möten i partiet, så det lär bli en hel del nya inlägg här kommande period antar jag…

Kategorier:Dagbok
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

