Hem > Politik > Nordea

Nordea

Man skall inte skriva inlägg i bloggar, på facebook eller andra forum i affekt får man höra ofta som politiskt aktiv.
Här gör jag ett undantag:

I Christians Clausens fallskärm (som idag är vd för Nordea) står en lyxvåning värd 22,5 miljoner kronor och väntar + cirka 100 miljoner ytterligare i pension.
På de fyra år han suttit på sin post, har han redan lyft tio miljoner om året. Alltså 40 miljoner!
…I en delstatligt ägd bank! Man saknar ord.

Alltså: Skattebetalarna är med och äger Nordea, en bank som via avgifter på alla transaktioner och tjänster -samt uteblivna räntor för spararna- själva lägger pengarna på hög.
Mången gång har man hört kritik mot just Nordea som gått i bräschen för höga avgifter för sina kunder, samt generösa konton med 0% ränta.
Detta är illa nog. Skyhöga fallskärmar på detta är inte acceptabelt. Punkt.

När man nu ger sin vd denna enorma fantasisumma som tack för sin insats I PENSION, efter att han själv väljer att sluta, så kan jag inget annat är att hålla med Gustav Fridolin (mp): ”Det är hutlöst!”
-Ja, jag vet, jag vill inte gärna citera andra partiers företrädare i positiva ordalag, men att vi i sd inte gått ut och offentligt fördömt denna fallskärm förvånar mig…

Med detta hoppas jag att alla företag och föreningar i landet säger upp sina plusgirokonton, och väljer bankgiro i annan bank istället! Bojkotta Nordea får bli mitt budskap helt enkelt.
(För den som inte visste det så är det ju Nordea som äger plusgirot, och tjänar otroliga pengar på sina kunder -som inte får ränta ens en gång på insatta pengar…)

Kategorier:Politik
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

